| نور وادهم قصة جميلة ومشوقة | |
|
|
كاتب الموضوع | رسالة |
---|
nor samir إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 93 تقييمــيً % : : 38753 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 5 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 16/6/2014, 11:06 am | |
| دي اول قصة ليا اتمنى اعجابكم
الشخصيات نور:فتاه جميله تميل الي البساطه والهدوء توفت والدتها منذ عده اعوام وليس لها اخوه والدها هو كل حياتها تخرجت في كليه الزراعه مثل والدها. ادهم:شاب وسيم منضبط يعمل مع والده الذي يمتلك احدي الشركات الاستثماريه ولديه اخت تصغره بعامين.
حسن:والد نور يمتلك شركه لإستيراد المعدات الزراعيه كامل:والد ادهم رجل اعمال ثري هدي:والدة ادهم
الاحداث: تعيش نور مع والدها في احد الاحياء الراقيه في القاهره ورغم المستوي المعيشي المرتفع لوالد نور الا ان نور انسانه متواضعه تحب الناس وتحب البساطه . وقد تأثر والد نور كثيراً بوفاه والدتها فأصبح غير مهتم بعمله وتعرضت شركته لخساره كبيره وتراكمت عليه الديون فما كان له الا ان يبيع الفيلا والشركه لسداد ديونه وينتقل للعيش هو وابنته في طنطا بلدته الاصليه حيث يمتلك فيلا وبعض الاراضي الزراعيه التي ورثها عن والده. -منزل نور: حسن:انا مش عارف اقولك ايه يانور صعب عليا ابيع البيت اللي قضينا فيه احلي سنين عمرنا من يوم مااتولدتي انتي وكل ركن في البيت ده فيه ذكري لوالدتك الله يرحمها بس ما باليد حيله انا السبب انا اللي اهملت شغلي والشركه مقدرتش احافظ عليها. قاطعت نور والدها قائله: نور:عشان خاطري يا بابا متقولش كده اللي حصل حصل خلاص وده قدر ونصيب اهم حاجه انك بخير والفلوس بتيجي وتروح والمهم اننا هنكون مع بعض في اي مكان. قال حسن وعيناه مليئه بالدموع: ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي انتي اللي باقيالي في الدنيا دي كلها.
احتضنت نور والدها وصعدت الي غرفتها كي تقوم بجمع اغراضها استعداداً للسفر
منزل ادهم: ادهم اعتاد هو ووالده قضاء اجازه صيفيه قصيره في بلده والده طنطا فقد كان كامل حريص علي زياره بلدته بين الحين والاخر.
ادهم:الواحد مبيحسش براحه الا في الجو الحلو ده في ايه احسن من الهوا النقي بعيد عن الدوشه والزحمه وتعب الشغل.
كامل: عندك حق ياادهم وخصوصا وامك مش معانا كان زمانها كل شويه تقول ايه الناموس ده ايه الحر ده.
ادهم:هههههههههه بقي كده طب هقولها بقي.
كامل:ماتقولها ياواد هخاف يعني.
ادهم: يا بابا راجع نفسك يعني اقول.
كامل:خلاص بقي ياواد خليك جدع المره دي.
ادهم:خلاص ياكبير سرك في بير.
-وصلت نور الي طنطا هي ووالدها وقامت بتفريغ حقائبها في غرفتها الجديده وقامت بتعليق صوره والدتها ونظرت اليها بحزن شديد وبدأت الدموع تتساقط من عيناها حتي سمعت طرقات الباب فقامت بتجفيف دموعها سريعاً.
نور:ايوه اتفضل ادخل يا بابا
دخلت الي الغرفه فتاه من عمر نور تقريباً كانت ترتدي عباءه وطرحه وهي الابنه الصغري لعم محمود الذي كان يعمل مزارعاً عند والد حسن من سنوات عديده ولديه مسكن صغير ملحق بالفيلا فهو يقوم ايضاً برعايه الفيلا.
ياسمين: الغدا جاهز ياانسه نور يالا علشان تاكلي مع والدك. ردت نور ضاحكه:ايه انسه دي يا ياسمين ده احنا قد بعض تقريبا ولا انتي عايزه تكبريني بقي خليها نور بس. ياسمين:خلاص نخليها نور بس والدك تحت مستنيكي نور:حاضر انا نازله معاكي اهو
بعد ان تناولت نور طعامها صعدت الي غرفتها لتأخد قسطاً من النوم ولكنها لم تستطع النوم فهي لم تعتاد بعد علي سريرها الجديد
نور:ايه ده من اولها كده مش عارفه انام وبعدين بقي خلاص مش مهم اكيد هنام بليل من ارهاق السفر احسن حاجه اني معايا اللاب والفلاشه هقعد شويه علي النت -بعد ذلك قامت نور بالذهاب ال ياسمين حتي تأخذها في جوله في البلده كانت نور ترتدي زياً عصرياً وغير محجبه
ياسمين:نور انا عايزه اقولك حاجه بس خايفه تزعلي مني بس وانا واللي حبيتك من اول ماشوفتك ودي مجرد نصيحه. نور:اكيد يا ياسمين مش هزعل منك خير في ايه. ياسمين:انا مش قصدي انتقد لبسك بس انتي عارفه ان هنا الوضع مختلف عن المدينه ويعني لبسك ده هيبقي ملفت لاي حد ومش هتبقي ماشيه براحتك. نور:بس انا كلي لبسي كده ومعنديش غيره. ياسمين:لو تقبلي تاخدي حاجه من عندي. نور:خلاص اوك مفيش مشكله انا لازم احترم تقاليد الناس اللي هنا ارتدت نور عباءه وطرحه من ملابس ياسمين وخرجوا سوياً -في الطريق كان ادهم يقود سيارته بسرعه كبيره فقد كان في عجله من امره لان والده تحدث اليه حتي يأتي لانه يريده في امره ضروري يخص عمله وكانت نور وياسمين يسيران في نفس الطريق وكاد ادهم ان يصطدم بهما فأوقف ادهم سيارته فصرخت نور قائله وهي تطرق علي السياره
نور:ايه ماتفتح ولا انت خلاص ماشي مش شايف قدامك. ادهم:انا اسف ياانسه ماكنتش اقصد حصل خير. نور:امال حضرتك كنت عايز تموتنا مثلا. ادهم:انا اعتذرتلك وفعلا ماكنتش اقصد ايه اللي ممكن اعمله تاني. نظرت اليه نور بغيظ قائله نور:خلاص متعملش حاجه يالا بينا يا ياسمين
انتظروا الحلقه الجديده لو عجبتكم اتمني تفاعلكم | |
|
| |
AQUAMARINE إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 82 عُمّرـيً * : : 24 تقييمــيً % : : 38292 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 3 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 12/06/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 16/6/2014, 3:00 pm | |
| السلام عليكم و رحمة الله و بركاته أهلا و سهلا يا أختي قصة جميلة جدا أنت عضوة جديدة مثلي أتمنى أن نكون صديقتين | |
|
| |
nor samir إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 93 تقييمــيً % : : 38753 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 5 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 16/6/2014, 7:15 pm | |
| وعبليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ان شاء الله نكون اصدقاء | |
|
| |
nor samir إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 93 تقييمــيً % : : 38753 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 5 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 16/6/2014, 7:16 pm | |
| فين الردود هو مفيش تفاعل ولا ايه | |
|
| |
كاتب هذه المساهمة مطرود حالياً من المنتدى - معاينة المساهمة |
sendesh كبار الشخصيات VIP
مسآهمـآتــيً $ : : 5758 عُمّرـيً * : : 22 تقييمــيً % : : 94926 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 192 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 15/11/2013
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 16/6/2014, 7:29 pm | |
| السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اتمنى انك بخر ي سنفورة القصة جميلة اوي و راقت لي مرة بالوان و لا اروع منها تسلمي ي حلوة تقبلي مروري باي | |
|
| |
AQUAMARINE إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 82 عُمّرـيً * : : 24 تقييمــيً % : : 38292 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 3 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 12/06/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 16/6/2014, 7:51 pm | |
| أهلا صديقتي أنا آسفة على الرد المتأخر لكني لم أكن هنا نشاله معرفة خير :(): :(): :(): | |
|
| |
nor samir إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 93 تقييمــيً % : : 38753 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 5 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 17/6/2014, 12:27 pm | |
| الحلقه الثانيه جاء يوم جديد علي نور واستيقظت من نومها في حاله نشاط وذهبت الي ياسمين فعلمت من والدتها انها ذهبت مع والدها الي الارض الزراعيه التي يمتلكها ويقوم عم محمود والد محمود بزراعتها وطلبت من والدة ياسمين ان ترسل معها من يدلها علي مكان الارض ياسمين:ايه ده انتي جيتي هنا ازاي يانور نور:امكانيات بقي يابنتي فاكراني هتوه يعني ياسمين:لا بجد مين اللي جابك نور:لما روحت سألت عليكي مامتك قالتلي انك هنا وبعتت معايا ولد صغير وصلني ياسمين:نورتينا نور:انا نفسي اتفرج علي الارض واشوف الزرع من النهارده هشتغل معاكم
اما ادهم فقد ظل يفكر فيما حدث وفي رد نور عليه فهو كما رآها فتاه بسيطه من ابناء البلده ولكنها كانت تتحدث اليه بمنتهي القوه ولم تلتف الي مظهره ولا سيارته وذهب ليتجول في البلده كما اعتاد كل يوم واثناء مروره رأي نور وياسمين وهما يعملان في الارض وفي المساء طلبت نور من ياسمين ان تذهب معها لشراء بعض الملابس كما نصحتها ياسمين وفي الطريق كان ادهم يسير بسيارته فعندما رأي نور وياسمين اوقف سيارته وذهب للتحدث معها ادهم:مساء الخير ياسمين:مساء النور نور:خير في حاجه ايه زعلان انك مخبطناش بعربيتك النهارده رد ادهم بغيظ:ليه كده بس ماانا اعتذرتلك امبارح انتي لسه شايله مني ليه نور:وانا هشيل منك ليه يعني عموما حصل خير بعد اذنك لازم نمشي ادهم:طب لو تحبوا اوصلكم لاي مكان نور:لا متشكرين احنا نعرف نروح المكان اللي عايزينه اغتاظ ادهم من الطريقه العدائيه التي تتعامل بها نور معه ياسمين:انتي ليه بتتعاملي معاه بالطريقه دي يانور ماهو اعتذر وخلاص نور:اصل تلاقيه شاب من بتوع اليومين دول المستهترين فرحان بنفسه وبعربيته ومش همه حد
| |
|
| |
nor samir إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 93 تقييمــيً % : : 38753 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 5 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 17/6/2014, 12:35 pm | |
| مستنية ردودكم :7www3: :61: | |
|
| |
nor samir إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 93 تقييمــيً % : : 38753 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 5 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 18/6/2014, 11:49 am | |
| | |
|
| |
nor samir إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 93 تقييمــيً % : : 38753 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 5 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 19/6/2014, 11:53 am | |
| الحلقه الثالثه اصبح روتين يومي ان تذهب نور مع ياسمين الي الارض وكذلك اصبح روتين يومي ان يمر ادهم علي الارض ليري نور ادهم يتحدث الي نفسه:انا مش عارف ايه اللي شدني للبنت دي اشمعني دي ماكان قدامي البنات كتير عمر ما لفت انتباهي اي بنت بالشكل ده يمكن عشان بحس ان معظم البنات اللي حواليا بيهمهم المظهر وبس وكل همه الخروح والفسح مش عارف بجد. -اثناء عمل نور في الارض لمحت ادهم وهو يمر بجانب الارض وفي اليوم التالي رأته ايضاً وفي نفس الموعد وظل الموقف نفسه يتكرر لعدة ايام فقررت نور الذهاب للتحدث مع ادهم نور:لو سمحت ادهم:افندم خير في حاجه(قالها ادهم بنفس الطريقه التي اعتادت نور ان تتحدث بها معه حتي يستفزها) نور:انا عايزه اعرف دلوقتي هو حضرتك ليه بتعدي كل يوم من هنا في نفس الميعاد ادهم:محدش قالي قبل كده انه ممنوع حد يمشي من هنا نور:واشمعني بقي بتعدي من هنا بالذات ادهم:اظن دي حريه شخصيه ولاايه ردت نور بغيظ:اكيد طبعا عادت نور الي عملها وهي في شده الغيظ اكمل ادهم طريقه وهو في شده السعاده ادهم:ايوه كده هو ده الكلام يعني واخده بالها مني اهو ومركزه معايا واحسن حاجه اني رديت عليها بالطريقه دي اشمعني هي يعني
ياسمين:في ايه يانور مالك نور:ابدا مفيش حاجه بس مش عارفه الاخ ده ماله كل يوم يجي هنا ليه ياسمين:طب ودي فيها ايه يمكن بيلف في البلد عادي نور:بس ده بيجي كل يوم في نفس الميعاد ردت ياسمين بخبث:يمكن معجب بقي نور:معجب ايه وبتاع ايه ايه الكلام ده -اراد ادهم ان يستفز نور فلم يذهب الي الارض في ذلك اليوم وفي نفس الميعاد التي اعتاد ان يمر فيه ادهم اخذت نور تتطلع الي الطريق منتظره مرور ادهم ولكنه لم يأتي وفي اليوم التالي لم يأتي ايضا ً وبعد عوده نور من الارض صعدت الي غرفتها وظلت تفكر في سبب عدم مجئ ادهم نور:الواد ده غريب بجد انا متأكده انه كان متعمد يجي كل يوم ده زي مايكون قاصد يغيظني انا مش عارفه هو عايز ايه بالظبط وبعدين شايف نفسه كده ليه. ادهم:انا مش عارف ازاي قدرت مروحش وازاي قدرت مشوفهاش ياتري هي لاحظت اني مروحتش بقالي تلت ايام ولا مش في بالها خالص انا لازم اروح بكره واشوف رد فعلها ايه وفي الصباح ذهب ادهم بالفعل ليري نور ياسمين:الحقي الولد اياه جه اتلفتت نور بلهفه لتري ادهم ولكنها لم تحاول بالطبع الذهاب للتحدث معه
نور:ايه اللي حصل ده اول ما ياسمين قالت انه جه بصيت بلهفه كده ليه ايه الهبل اللي انا فيه ده انا لازم ابطل افكر في الموضوع ده ادهم:ايه ده دي حتي محاولتش تيجي تكلمني بس انا عايز اتكلم معاها بس مش عارف اقولها ايه دي بيركبها ميت عفريت لما بكلمها انا حتي معرفش اسمهالحد دلوقتي انا لازم اعرف كل حاجه عنها كل اللي قدرت اعرفه انها بنت جميله وواثقه من نفسها بس معرفش حاجه عن حياتها الخاصه انا لازم اكلمها بكره بس اقولها ايه بس انا جاتلي فكره وبكره نشوف ادهم ناوي يعمل ايه؟؟؟؟؟؟؟؟ | |
|
| |
آنسة رقية كبار الشخصيات VIP
مسآهمـآتــيً $ : : 949 عُمّرـيً * : : 21 تقييمــيً % : : 42511 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 19 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 10/10/2013
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 19/6/2014, 12:54 pm | |
| | |
|
| |
nor samir إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 93 تقييمــيً % : : 38753 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 5 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 21/6/2014, 6:04 pm | |
| | |
|
| |
nor samir إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 93 تقييمــيً % : : 38753 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 5 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 21/6/2014, 6:09 pm | |
| الحلقه الرابعه في الحلقه اللي فاتت ادهم جاتله فكره عشان يعرف يكلم نور
وبالفعل ذهب ادهم الي الارض وذهب مباشره الي نور للتحدث معها ادهم:صباح الخير نور:صباح النور ادهم:اظن انا جاي بدري النهارده عن كل مره نور:يعني بتعترف اهو انك كنت متعمد تيجي رد ادهم بإبتسامه خبيثه:انا قولت كده بردو فإبتسمت نور وصمتت لعده دقائق ثم قطعت صمتها قائله:طب كنت بتيجي ليه بقي ادهم:بصراحه كنت حاسس انك لسه شايله مني كل مااكلمك تردي عليا بقفش نور:قفش!! ادهم:قصدي يعني بتردي بعصبيه نور:بصراحه اتضايقت منك من ساعه لما كنت هتخبطنا بالعربيه وكأن مش همك حد مش بحب الشباب المتهور ادهم:متهور!! خلاص بقي دي كانت مره وكنت مستعجل بس ميبقاش قلبك اسود نظرت اليه نور بإقتضاب ادهم:مش اسود اوي يعني ده ابيض وزي الفل نور:خلاص حصل خير ادهم:نتكلم في الجد بقي ردت نور بإستغراب:جد ايه ادهم:نتكلم في الشغل نور:شغل!! انهو شغل ادهم: انا بصراحه لاحظت شغلك هنا وواضح انك مهتمه بالارض وبتحبي شغلك فيها لو تقبلي تشتغلي في الارض عندنا
نظرت اليه نور بعصبيه وقالت في بالها:بقي انت فاكرني بشتغل هنا عشان كده كنت بتيجي كل يوم عشان تشوف شغلي يعني ماكنتش بتيجي عشان تشوفني انا انتظر ادهم رد نور التي طال صمتها ادهم:ايه انتي نمتي ولاايه انتبهت نور الي كلام ادهم ردت نور بحده: بس انا مرتاحه في شغلي هنا ومش عايزه اشتغل في اي مكان تاني ادهم:بس الشغل التاني هيبقي اريحلك نور:والله انا ادري باللي يريحني ادهم:انتي قلبتي فجأه كده ليه هو انا قولت حاجه غلط نور:لا مفيش انا لازم امشي دلوقتي ادهم:استني بس رايحه فين خلاص بلاش تردي دلوقتي فكري وهعدي عليكي بكره اخد رأيك في هذه اللحظه جاءت ياسمين ياسمين:نور انتي فين انا بدور عليكي نور:يالا بينا يا ياسمين
ثم تركته نور وانصرفت دون حتي ان تلقي اليه السلام
ادهم:البت دي مجنونه ولا ايه يعني يوم مابنت تلفت نظري تطلع مجنونه بس اسمها حلو اوي وشكلها هتبقي نور حياتي عادت نور الي منزلها وهي في شده الغضب
نور:هو ازاي يعرض عليا عرض زي ده انا لازم اوقفه عند حده
-في الحقيقه لم تكن نور غاضبه من عرض ادهم بل كان سبب غضبها هو انا هدف ادهم من المرور كل يوم علي الارض لرؤيه عملها فقط
-عاد ادهم الي منزله وقد تعجب من ردة فعل نور
ادهم:انا نفسي اعرف هي زعلت ليه بس انا كان كل هدفي من شغلها عندنا انها تبقي جنبي واقدر اشوفها كل يوم انا لازم اعرف السبب هكلم بكره ياسمين واعرف منها
في الصباح ذهب ادهم الي الارض واخذ يراقب نور وياسمين حتي ابتعدت نور
ادهم:انسه ياسمين
التفتت ياسمين الي ادهم
ادهم:لو سمحتي انا بس عايزك في كلمتين ياسمين:خير اتفضل ادهم:امبارح انا عرضت علي نور تشتغل في الارض عندنا بس ردت عليا بعنف هو انا كده قولت حاجه غلط ياسمين:تشتغل!!تشتغل ايه بس دي بنت صاحب الارض دي يبقي تشتغل عندكم ازاي امتقع وجه ادهم ادهم:يانهار ابيض انا شكلي نيلت الدنيا بس والله ماكنت اعرف ياسمين:مممممم يبقي عشان كده نور كانت متضايقه امبارح ادهم:انا لازم اصلح الموقف ده
انتظر ادهم حتي جاءت نور وذهب للتحدث معها ادهم:ياانسه نور نظرت اليه نور بعصبيه ادهم:انا عارف انك زعلانه مني بس في سوء تفاهم في الموضوع انا كنت فاكر انك بتشتغلي هنا فقولت مش هيفرق بالنسبالك الشغل هنا عن هناك انا اسف بجد نور:خلاص مفيش حاجه ادهم:يعني انتي بجد مش زعلانه مني نور:وانا ايه اللي يزعلني انت مقولتش حاجه تزعل يعني ادهم:كده ريحتيني بجد كنت هبقي متضايق لو لسه زعلانه مني بس قوليلي ايه سر حبك للارض بالشكل ده نور:عشان انا درست في كليه زراعه وكنت بحب دراستي جدا ادهم:اكيد الانسان اللي بيحب حاجه بينجح فيها وشكلك كمان بتحبي بلدك اوي نور:رغم اني لسه جايه هنا من قريب الا اني حبيت المكان هنا اوي ادهم:قريب!! يعني انتي مش من هنا اصلا نور:لا انا من القاهره وعيشت طول حياتي فيها بس خلاص هعيش هنا علي طول ادهم:انا كمان من القاهره يعني نبقي احنا الاتنين عايشين طول حياتنا هناك ومنتقابلش الا هنا نظر ادهم الي نور نظره طويله فإحمر وجه نورخجلاً ظل ادهم يفكر في نور طوال الليل ادهم:انا بجد اول مره اتعلق بحد للدرجه دي انا مبقاش ينفع يعدي يوم من غير مااشوفها نور:الظاهر اني ظلمته شكله انسان كويس ومكانش يقصد حاجه بس مش عارفه ليه بتعامل معاه بعصبيه كده انا لازم بعد كده اخد بالي من طريقتي معاه بعد كده!!ليه هو انا هشوفه تاني انا اخدت عليها ولاايه
ونشوف الحلقه الجايه نور هتشوف ادهم بعد كده ولا لا | |
|
| |
nor samir إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 93 تقييمــيً % : : 38753 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 5 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 22/6/2014, 11:42 am | |
| وقفنا الحلقه اللي فاتت عند نور لما كانت بتفكر هتشوف ادهم تاني ولا لا
الحلقه الخامسه
من كثرة التفكير لم تستطع نور النوم طوال الليل وفي الصباح لم تستطع مقاومة النوم وبالتالي لم تذهب إلي الأرض
اما ادهم فالبطبع قد ذهب ولكنه لم يجد نور وشعر بقلق شديد عليها
ادهم:معقوله نور مش موجوده خير يارب ان شاء الله ميكونش في حاجه وحشه ادهم:انسه ياسمين التفتت ياسمين إلي ادهم ادهم:هي فين نور مجاتش ليه النهارده ياسمين:مش عارفه انا لما لاقيتها اتأخرت روحتلها باباها قالي انها نايمه ادهم:نايمه ليه خير هي تعبانه ولا حاجه بعد الشر ياسمين:مش عارفه والله انا جيت علي هنا علي طول اول مااروح هشوفها ادهم:طب ممكن بعد اذنك تديني رقمها عشان اطمن عليها ردت ياسمين في تردد:انا اسفه بس مينفعش اديهولك قبل ما اسألها ادهم:خلاص مفيش مشكله انا كنت عايز اطمن عليها بس
وعندما عادت ياسمين ذهبت الي نور لتطمأن عليها واخبرتها بسؤال ادهم وانه اراد رقمها وبالطبع شعرت نور بسعاده كبيره
وفي اليوم التالي وفي طريقها الي الارض وجدت ادهم ينتظر فإقتربت منه نور:صباح الخير ادهم:صباح النور ازيك يانور نور:انا الحمد لله ازيك يا.... ادهم:اهو لحد دلوقتي متعرفيش اسمي انا ادهم نور:جاي بدري يعني النهارده ياادهم ادهم:انا قلقان عليكي من امبارح وكان لازم استناكي من بدري عشان اطمن عليكي شعرت نور بمزيج من السعاده والخجل نور:ياسمين قالتلي انك سألت عليا امبارح شكرا علي سؤالك ادهم:ومقالتلكيش اني طلبت رقمك نور:وانت عايز رقمي ليه بقي ادهم:عشان اقدر اطمن عليكي دايما نور: ماانت بتطمن عليا اهو ادهم:خلاص مش هضغط عليكي في الموضوع ده بس انا تقريبا معرفش حاجه عنك نور:وايه اللي عايز تعرفه عنك ادهم:نفسي اعرف كل حاجه انتي ليه هتعيشي هنا معقول مش هترجعي القاهره تاني نور: انا وبابا هنستقر هنا خلاص ادهم:هو المكان هنا جميل فعلا وعندك اخوات قد ايه نور:انا وحيده ادهم:انا عندي بس اخت اصغر مني باربع سنين نور:ربنا يخليكوا لبعض ادهم:اعتبري ان بقي عندك اخت خلاص نور:اخت بس ده بقي عندي كمان اخ رد ادهم بغيظ:اخ اه طبعا
في منزل نور نور:ايه يا بابا مالك شكلك متغير كده ليه حسن:زعلان علي عمك ابراهيم تعبان اوي يانور ده صديق عمري الوحيد نور:ليه بس ماله الف سلامه عليه حسن:حالته صعبه والله يانور ونفسي اشوفه نور:خلاص يابابا روح زوره واطمن عليه حسن:واسيبك هنا لوحدك يابنتي نور:وفيها ايه يا بابا متخافش عليا هنا عم محمود وياسمين يعني مفيش قلق حسن:خلاص بكره اروحله ان شاء الله اقعد معاه يومين لحد مايتحسن نور:ان شاء الله صحته تتحسن يا بابا
-ظل ادهم يذهب الي نور يومياً ويقضي معها ساعات طويله في الحديث حتي اصبح قريباً جداً منها فقد اصبحت نور حياته وقرر ان يتحدث مع والده عنها وبالفعل تحدث ادهم الي والده وانه يأخذ الموضوع بطريقه جديه فطلب منه والده ان يعرفه علي نور فذهب ادهم الي نور علي الفور
نور:انت ايه اللي جابك تاني يابني انت مش لسه ماشي من ساعه ادهم:زهقتي مني ولاايه مش عايزه تشوفيني ردت نور في عناد:بصراحه اه كل يوم في وشي كده ادهم:طب بطلي لماضه بقي وتعالي معايا نور:اجي معاك فين؟! ادهم:تعالي بس هو مفيش مره اقولك حاجه وتسمعي الكلام علي طول نور:طيب اما نشوف اخرتها ايه
وبالفعل ذهبت نور مع ادهم فقد اخذها الي الفيلا لكي يعرفها علي والده وعندما دخل ادهم الي الفيلا وجد ما لم يكن يتوقعه ولا يريده علي الاطلاق | |
|
| |
nor samir إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 93 تقييمــيً % : : 38753 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 5 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 24/6/2014, 2:23 pm | |
| الحلقه السادسه عندما دخل ادهم الي الفيلا وجد والدته ومعها خالته وابنتها يجلسان في الحديقه وهذا ما لم يكن يتوقعه ولا يريده علي الاطلاق
هدي(والده ادهم):ادهم حبيبي ايه رأيك في المفاجأه دي بقي ادهم:طبعا ياماما مفاجأه حلوه حمد الله علي السلامه هدي:تعالي سلمي علي طنط مني ونانسي دي نانسي صممت تيجي مخصوص علشان تشوفك شعرت نور بغيره شديده
ادهم:ازيك ياخالتو ازيك يانانسي حمد الله علي السلامه
نظرت هدي الي نور نظره متفحصه ثم اشارت اليها هدي:مين دي ياادهم ادهم:دي نور هدي:نور مين يعني ادهم:بعدين ياماما مش وقته دلوقتي هو فين بابا هدي:جاله ضيوف اخدهم ودخل المكتب ادهم:هستأذنكم انا هدخل لبابا عايزه ضروري في حاجه يالا يانور نانسي:ايه ده علي طول كده ياادهومه مش تقعد معايا شويه ادهم:معلش وقت تاني
ودخل ادهم هو ونور الي الفيلا ادهم:انا اسف بجد يانور اني حطيتك في الموقف ده بس والله ماكنتش اعرف انهم جايين انا اتفاجئت بوجودهم مش عارف ايه اللي جابهم دلوقتي بس
ردت نور بغيظ وغيره:ما مامتك قالتلك جايين ليه عشان نانسي تشوفك واقدر افهم انت كنت جايبني هنا ليه بقي
ادهم:انا كلمت بابا عنك كتير وكان حابب يتعرف عليكي وعشان خاطري يانور عدي اللي حصل ده علي الاقل دلوقتي نور:حاضر ياادهم بس انا لازم امشي ادهم:تمشي تروحي فين مش لما تشوفي بابا الاول نور:لا معلش خليها مره تانيه
في هذه اللحظه تظهر فتاه تصغر نور بحوالي عام وقامت بإحتضان ادهم ادهم:سوسو انتي جيتي معاهم وحشاني جدا ساره:انت كمان وحشتني موت شعرت نور بغيره شديده ولكن هذه المره بدرجه اكبر بكثير ودي تطلع مين هي كمان ان شاء الله كل دول ياسي ادهم اما نشوف اخرتها ايه نظرت ساره الي نور:مش هتعرفني ياادهم ادهم:دي بقي نور اللي حكيتلك عنها ساره:اااه قول كده بقي اهلا بيكي يانور انا ساره نور:اهلا بيكي ياساره انتي تبقي بنت خالت ادهم بردو ردت ساره ضاحكه:مممممممم لا اكتر شويه تقدري تقولي كده اكتر من اخته ادهم:بطلي يابت شويه هتخليها تفهم غلط كده دي بقي ياستي اختي الوحيده قدري بقي هعمل ايه ساره:بقي كده وماله قدرك بقي ياخويا ادهم:مالوش ياختي محدش بياخد اكتر من نصيبه الظاهر عليا ذنب وربنا بيخلصه مني ساره:عاجبك كده يانور هو هيلاقي اخت زيي فين
ارتاحت نور لمعرفتها ان ساره هي اخت ادهم نور:حرام عليك دي ساره باين عليها عسوله ودمها زي السكر اخرجت ساره لسانها لادهم:انا لو منك اسكت خالص نور:هههههههههه بصراحه عندها حق ادهم:بقي كده انتوا هتتفقوا عليا من دلوقتي نور:طب انا لازم امشي دلوقتي ساره:ماتخليكي شويه لو مشيتي هتدبس في الخنقه اللي اسمها نانسي نور:معلش مره تانيه ان شاء الله اكيد هنتقابل تاني ساره:طبعا خلاص احنا بقينا صحاب نور:اكيد طبعا اثناء خروج ادهم ونور قامت والدته بالنداء عليه هدي:ادهم ادهم:ايوه ياماما هدي:انت رايح فين ادهم:هوصل نور هدي:ياسلام ماتخلي اي حد يوصلها ادهم:مينفعش ياماما لازم اوصلها بنفسي نانسي:ليه يعني تطلع مين نور دي عشان توصلها بنفسك مش بتشتغل عندكوا بردو نور:انا مش بشتغل عند حد نانسي:انا مش بكلمك انتي انا بكلم ادهم رد ادهم بنفاذ صبر:نور مش بتشتغل عند حد يالا بينا يانور من هنا انا جبت اخري خلاص في الطريق ادهم بعصبيه:انا مش عارف ايه اللي جابهم دلوقتي ما كنت قاعد مرتاح استغفر الله العظيم نور:هدي نفسك شويه ياادهم ادهم:اهدي نفسي ازاي بس كده كل حاجه هتبوظ وكفايه طريقتهم معاكي نور انا مش عايزك تضايقي مني مهما حصل نور انتي مش عارفه انتي ايه بالنسبالي شعرت نور بخجل من كلام ادهم فصممت حتي اقتربت من منزلها ادهم:نور انا عايز اقولك حاجه مهمه....... ونشوف الحلقه الجايه ادهم هيقول ايه لنور | |
|
| |
nor samir إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 93 تقييمــيً % : : 38753 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 5 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 1/7/2014, 3:58 pm | |
|
الحلقه السابعه
كنا وقفنا الحلقه اللي فاتت وادهم بيقول لنور حاجه ادهم:نور تتجوزيني ظلت نور صامته فقد تفاجئت بكلام ادهم ولم تستطع ان تنطق بكلمه عندما طال صمت نور قطع ادهم الصمت قائلاً:مش هاخد منك رد دلوقتي يانور هسيبك تفكري علي مهلك واشوفك بكره الصبح ظلت نور تفكر طوال الليل نور:انا حاسه اني تايهه مش عارفه افكر ولااخد قرار ومينفعش في الامور دي احكم قلبي بس ده جواز يعني ارتباط طول العمر صحيح انا مبقاش ينفع استغني عن ادهم حاسه انه بقي كل حياتي بس بردو انا معرفوش الا من فتره قريبه بس عمري ماشوفت منه حاجه وحشه وبعدين لو هو انسان مش كويس هيطلب مني الطلب ده ازاي بس انا خايفه بردو وبعدين حاسه ان مامته مش قابلاني خالص يمكن عشان زي ادهم ماقال لسه متعرفنيش كويس وظلت نور تفكر كثيراً حتي جاء الصباح وذهبت الي الارض فوجدت ادهم بإنتظارها ادهم:صباح الخير يانور نور:صباح النور ياادهم انت هنا من امتي ادهم:انا هنا من ساعه نور:ياااااه من ساعه بدري كده ليه انت جاي تبيع لبن يابني رد ادهم بإبتسامه خافته:انا مستعد ابيع اي حاجه بس اعرف ردك نور:للدرجه دي ادهم:وفوق ماتتخيلي ابتسمت نور في خجل:وانا مينفعش اخليك مستني اكتر من كده الجواز مش هيبقي ارتباط بيني وبينك بس هيبقي ارتباط بين عيلتين يعني لازم مامتك تقبل اني اكون جزء من عيلتكوا ولو مقبلتش يبقي مش هينفع اكيد هيحصل مشاكل كتير بعد كده وانا بتمني اعيش حياه هاديه وسعيده عشان اقدر اسعدك لان سعادتك اهم حاجه بالنسبالي ادهم:افهم من كده ان لو ماما موافقتش انتي مش هتوافقي نور:حاول معاها الاول ياادهم وحاول تقنعها ودي ام يعني اكيد هيهمها في الاخر سعادتك ادهم:ده حسب مفهوم السعاده بالنسبالها بس انا يانور ماليش ذنب في ده كله انا بحبك وعايز اعيش معاكي عمري كله نور:ومامتك عارفه كل ده ادهم:اكيد لا انا متكلمتش معاها في الموضوع ده بس بابا عارف وقالي اللي تشوفه صح اعمله نور:مينفعش مامتك تتفاجئ بقرارك ده هتعاند اكتر روح اتكلم معاها الاول ياادهم
انصرف ادهم وهو يشعر بإحباط شديد وذهب ليتحدث مع والدته ساره:ايه ياادهم مالك شكلك متوتر كده ليه ادهم:مستني ماما لما تصحي ساره:لا يبقي هتستني كتير انت عارف ان ماما مش بتصحي الا متأخر ادهم:وبعدين بقي هفضل علي اعصابي كده ساره:ليه بس حصل ايه لده كله فهمني ادهم:دلوقتي لما ماما تصحي هتفهمي كل حاجه وبعد فتره طويله استيقظت والده ادهم هدي:صباح الخير ادهم:ماما انا عايزك في موضوع مهم هدي:مفيش حتي صباح النور موضوع ايه اللي علي الصبح كده ادهم:انا قررت اتجوز ابتسمت هدي ابتسامه كبيره:بجد اخيرا ياحبيبي هتسمع كلامي وتتجوز نانسي ادهم:لا ياماما انا قررت اتجوز نور عقدت هدي حاجبيها:نور مين دي اللي عايز تتجوزها ادهم:نور اللي شوفتيها معايا امبارح هدي:انت اتجننت ولا ايه بقي تسيب نانسي وتبص لدي ادهم:دي الانسانه اللي حبتها واخترتها تكمل معايا حياتي هدي:يبقي انت مش عارف مصلحتك كويس وانا وامك وادري بمصلحتك ادهم:لو نانسي دي اخر بنت في الدنيا مش هتجوزها بردو ومش هتجوز غير نور وانصرف ادهم غاضباً صاحت هدي:ابقي شوف مين اللي هيجوزهالك ساره:ليه بس ياماما دي نور بنت كويسه هدي:اسكتي انتي كمان مش عايزه حد يتكلم في الموضوع ده تاني
انتظرت نور اتصال ادهم ليخبرها ماحدث مع والدته نور:هو ادهم متصلش لحد دلوقتي اكيد حصل حاجه انا مش عايزاه يتخانق مع مامته بسببي ربنا يستر وطبعا مينفعش اكلمه انا في الظروف دي يارب طمني عليه
وفي اليوم التالي انتظرت نور حتي جاء ادهم ولكنه تأخر عن موعده ادهم ويبدو علي ملامحه وصوته الحزن:ازيك يانور نور:ازيك انت ياادهم قلقتني عليك ادهم:اطمني انا بخير نور:مش باين عليك خالص حصل ايه ادهم:اسمعيني كويس يانور انا هتجوزك حتي لو الدنيا كلها وقفت ضدي نور:يبقي زي ماتوقعت مامتك اكيد موافقتش ادهم بعصبيه:انا مش هستني موافقه من حد دي حياتي وانا اللي اختار اعيشها ازاي ومع مين نور:اهدي بس ياادهم الامور متتاخدش كده ادهم:انا عملت اللي عليا وقولتلها وخلاص وفجأه..........
| |
|
| |
nor samir إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 93 تقييمــيً % : : 38753 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 5 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 13/7/2014, 4:09 pm | |
| ان كانت القصة مو حلوة قولولى وانا ماراح مكملاها | |
|
| |
Zay elward وجود مُتألق
مسآهمـآتــيً $ : : 515 عُمّرـيً * : : 23 تقييمــيً % : : 39607 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 16 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 10/05/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 13/7/2014, 5:00 pm | |
| اى هيا لى تتأخرتى فى وضع البارت هيا اكملى انا كنت من المتابعين لكن حصلى ظروف وما رديييييييييت هيا اكملى ولا تتاخرى يا حلوتى
الى اللقاء | |
|
| |
nor samir إنجاز صغير
مسآهمـآتــيً $ : : 93 تقييمــيً % : : 38753 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 5 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 19/7/2014, 10:43 pm | |
| | |
|
| |
IBK. مبتدئة
مسآهمـآتــيً $ : : 9 تقييمــيً % : : 38509 سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 3 أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 28/04/2014
| موضوع: رد: نور وادهم قصة جميلة ومشوقة 20/7/2014, 12:04 am | |
| فعلا قصه جميله بوركتي سلمت يمناكي لا تحرمينا جديدك ودي ^^ | |
|
| |
| نور وادهم قصة جميلة ومشوقة | |
|