رواية "الزواج الممنوع" Hitskin_logo Hitskin.com

هذه مُجرَّد مُعاينة لتصميم تم اختياره من موقع Hitskin.com
تنصيب التصميم في منتداكالرجوع الى صفحة بيانات التصميم

*ღ منتديات احلى بنات للبنات فقط ღ*
*ღ منتديات احلى بنات للبنات فقط ღ*
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

.
 
الرئيسيةس .و .جبحـثالأعضاءالتسجيلدخول

 

 رواية "الزواج الممنوع"

اذهب الى الأسفل 
3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ѕєη∂яєℓα
كبار الشخصيات VIP
كبار الشخصيات VIP
ѕєη∂яєℓα


مسآهمـآتــيً $ : : 2334
عُمّرـيً * : : 20
تقييمــيً % : : 42332
سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 331
أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 01/02/2015

رواية "الزواج الممنوع" Empty
مُساهمةموضوع: رواية "الزواج الممنوع"   رواية "الزواج الممنوع" Empty12/11/2015, 5:05 pm

رواية "الزواج الممنوع" Vampire-diaries-100th-episode-delena-2
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. 
كنت فاضية وكدهو وعندي روايات مجهزاها قلت انزل واحدة  :%3:
رواية الزواج الممنوع اعرفكم علي الشخصيات
رواية "الزواج الممنوع" Tumblr_lrmlhbJ9RD1r3r5iio1_500
الشخصيتين الاساسيتين في الرواية 
جون وريم 
جون شخصية عصبية وريم شخصية كتومة ورقيقة وتتمني لو يكون لها اخ او اخت
بسبب فقدان اخيها ..! " في بداية الحلقة الاولي " فهل تفقد اخيها اي يموت ام ماذا ؟؟ 


والشخصيتين الثانيتين مهمان ايضا وهما 
رواية "الزواج الممنوع" Large
ياسمين وخان
يكونان ابناء السيد امين الذي مات ودفن معه السر .. لكن هل ابنائه يعرفون شيئا ؟؟
بقية الشصخيات ستعرفونها في الحلقات الاولي ^^
موسيقي الرواية رواية "الزواج الممنوع" 3110141212

تأليفي ممنوع المقل  ع8


عدل سابقا من قبل ησυяαη ♥ في 15/11/2015, 8:05 pm عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
BIAN
إنجاز صغير
إنجاز صغير
BIAN


مسآهمـآتــيً $ : : 68
تقييمــيً % : : 33355
سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 7
أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 21/10/2015

رواية "الزواج الممنوع" Empty
مُساهمةموضوع: رد: رواية "الزواج الممنوع"   رواية "الزواج الممنوع" Empty12/11/2015, 5:44 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
كيف حالك يا عسل ؟؟ تمام إن شاء الله
ما شاء الله تبارك الرحمن العلي العظيم
الواضح انه الرواية جميلة جداً يا جميلة
و انا إن شاء الله تعالى أكون متابعة للرواية
و اتمنى ان تشرفيني في روايتي الأولى هنا
أعني من كلامك يبدو أنك كاتبة محترفة و
ها هي الرواية < روايتي > لأنه انا ما وجدت
ولا رد ، المهم ازعجتك ، أعرف ، و انا متابعة
للرواية حبيبتي ، استعجلي في تنزيل الفصل الأول
في حفظ الرحمن تعالى و رعايته..تحياتي لكِ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://1khayal1.blogspot.com/
ѕєη∂яєℓα
كبار الشخصيات VIP
كبار الشخصيات VIP
ѕєη∂яєℓα


مسآهمـآتــيً $ : : 2334
عُمّرـيً * : : 20
تقييمــيً % : : 42332
سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 331
أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 01/02/2015

رواية "الزواج الممنوع" Empty
مُساهمةموضوع: رد: رواية "الزواج الممنوع"   رواية "الزواج الممنوع" Empty12/11/2015, 6:38 pm

رواية "الزواج الممنوع" Tumblr_ltkbgfozTl1qdoecso2_500

الفصل الاول الحلقة الاولي من رواية " الزواج الممنوع " 
" احداث في الماضي " 
معلومة " الرواية بيكلموا فيها بالمصري " 
الماضي
في إجدي الاياك طانت السيدة هيام تلد اول مولود لها وتصرخ
وفجأة تخرج الطبيبة ببشرة سارة " مبروك يااستاذ سليم مراتك ولدت ولد "
نزلت دموع السيد سليم من الفرحة وهو يسجد ويقول " الحمد الله مراتي قامت بالسلامة
وولدت ولد ربنا يبارك فيه " من ثم نهض وذهب بسرعة لغرفة زوجته واخذ الطفل بين زراعيه
وبدأ يردد في اذنه " اشهد ان لا الاه الا الله وان محمد رسول الله "وقال "سأسميه احمد"
وفي الليل اقام السيد سليم احتفال كبير دعي فيه كل ابناء قريته وبدأت الاغاني تنتشر في جميع انحاء القرية
والجميع سعيد 
وبعد مرور سنتين اصبح الولد يستطيع السير علي قدميه وكان يلعب ويلهو في الحديقة وفجأة خرجت والدته لم تراه في اي
مكان في الحديقة بدأت تبحث عنه بخوف في كل مكان إذ احمد اختفي 
وفي احدي شوارع القرية كان احمد يتمشي في الشوارع تائه لا يردد غير كلماته " ماما .. ماما عايز ماما "
بصوت البرائة والطفولة وكان هناك امرأة تسير ثرية جدا لا تحمل بسبب وجود مشكلة عندها وعندما شاهدت الطفل المسكين تائه
لم تستطيع التفكير فأخذته لتربيه هي وهربت بسرعة الي مدينة آخري حتي لا يعلم احد انها خطفت الطفل
وفي منزل السيد سليم
كانت السيدة هيام تبكي والسيد سليم يحاول تهدئتها واتصل السيد سليم بالشرطة وبدئوا يبحثوا في كل مكان لكن لا احد يعلم
ولم يري احد الطفل ! حتي يأست الشرطة وقفلت القضية وباتت السيدة هيام حزينة علي فراق ولدها الوحيد
وبعد مرور 3 سنين من فقدان احمد ولدت السيدة هيام بنت وكانت تدلعها كثيرا لانها الوحيدة وتحبها كثيرا
وأسمتها "ريم" كبرت ريم واصبح عندها 17 عام وعلمت قصة اخيها المفقود وحزنت كثيرا  
وفي المدينة
كانت السيدة " اميرة " التي اخذت احمد تعيش في منزل كبير جدا جدا لا يوجد معها احدا غير السيد امين الذي كان يعلم سرها
ولديه ولد وبنت لا يعلمان القصة ويظنان ان جون " الاسم الجديد له" ابن السيدة اميرة حقا
والسيد امين دائما كان يجعل اميرة تبكي من كثرة اهانته لها انها خاطفة ويقول لها " زمان اهل الولد بيدوروا عليه عيب عليكي لازم ترجعيه ليهم " 
لكن لا فائدة فهي احبت جون كثيرا " امين هو خادم عند اميرة في مقام والدها " مات السيد امين ودفن معه سره
وترك وصيته وكانت السيدة اميرة حزينة وسعيدة في نفس الوقت لان من كان يعلم السر مات ولانه كان في مقام والدها
ترك السيد امين وصيته في منزل مهجور كان له منذ زمن طويل لا ابنته ياسمين تعرف عنها شيئا ولا خان
واصبح جون عنده 19 عام وخان عنده 19 وياسمين عندها 16 عام هم الثلاثة اصدقاء 
وجون يعمل عند السيد سليم ولا يعلم ان هذا والده ولا هو يعلم ان هذا ابنه 
ووكان السيد سليم يكره ريم ..! والسبب انه لاا يشعر بالابوة نحيتها وكانت دائما السيدة هيام تسأله عن السبب فيجيبها
" لا اشعر بالابوة ناحيتها مثلما شعر بالابوة ناحية احمد ! لا اعلم لما "
وفي الحاضر .. 
ريم " ياماما مش عايزاني اروح اجيبلك طلب ولا حاجة ؟"
هيام " اه ياحبيبتي لو سمحتي روحي هاتيلي رز عشان اعمل الاكل "
ريم بخبث " حاضر ياماما "
اخذت ريم المال وذهبت بسرعة ووقفت مع شاب
ريم بسعادة " اخيرا عرفت اهرب من البيت واشوف ♥ امتي بقي نتجوز ياحبيبي "
ويليام ( شخصية مش مهمة ) " ان شاء الله ياقلبي اول ماربنا يفرجها عليا واجمع فلوس اقدر اتجوزك بيها طبعا اول حاجة هعملها
هاجي اطلب ايدك من والدك ^^ " 
وكان احدي عاملين السيد سليم يشاهدها معه 
ريم " اه نسيت ماما بعتاني اجيب طلب يلا هروح اجيب بسرعة بقي عشان متستغربش انا اتأخرت ليه "
فقبلها ويليام من خدها وقال " هتوحشيني ^^ يا قلبي سلام "
وذهبت ريم وعندما رجعت المنزل
كان السيد سليم ينتظرها وهو غاضب ويتذكر حديث عامله " شفتها ياسيدي وهي واقفة مع راجل
وبيتبادلوا كلمات الحب الحق بنتك قبل ماسمعتها تبقي وحشة والناس مش هتبطل كلام عليها جوزها واخلص منها بسرعة "
ريم بسعادة " بابا ايه ده انت جيت بدري من الشغل نورت .. اعملك شاي ؟ "
وكانت تقترب لتحتضنه فيقوم السيد سليم بصفعها 
ريم بصدمة وبكاء " انا عملت ايه يابابا ! "
سليم بغضب " انتي بنت فاجرة وقليلة الادب بتهربي من بيتك تقابلي الشباب هتعملي ايه لما يقولوا عليكي مش محترمة
واني معرفتش اربيكي " 
ريم ببكاء وصراخ ونفاذ صبر " انت عمرك ماحبيتني اساسا ليه مهتم بيا ؟ لو فيه كلام هيتقال فهيتقال عليا انا مش هيتقال عليك
واه انا بحب ويليام وهتجوزو يابابا ومحدش هيقدر يمنعني .. بعدين انت ليه طول عمرك بتفكر في نفسك وبس عمرك مافكرت
انا بحس بإيه ولا نفسي في ايه عمرك ماحسستني بحنانك ليه نفسي اعرف ولا كان نفسك في ولد ؟ وبتكره البنات " 
سليم بصراخ " اخرسي يا قليلة الحياء"
فتأتي هيام بسرعة علي صراخهم
هيام بخوف " ايه الي حصل .. ينهاري مالك يا ريم ياقلبي بتعيطي ليه ايه الي حصل يا سليم زعقتلها ليه ؟"
فتركتهم ريم وهي تبكي ودخلت غرفتها وغلقت علي نفسها وبدأت بالبكاء
هيام " ايه الي حصل يا سليم رد عليا "
سليم " بنتك يا هانم بتهرب من البيت عشان تقابل عشيقها وانتي ولا دارية "
هيام " وفيها ايه لما تحب الحب مش حرام ولا عيب ياسليم انت ممكن تنضحها براحة لكن بزعيق كدة عمرها ماهتسمعلك
انت ليه بتكرها ياسليم فيه ايه حرام عليك ده لو مش بنتك كنت هتعاملها احسن من كدة " 
سليم " البنت دي انا هجوزها بأسرع وقت قبل ماتسوء سمعتي قدام البشر "
هيام " لا ياسليم مش هتجوزها لحد مش بتحبو وغضب عنها "
سليم " والله هجوزها غصب عينك وعينها وهنشوف "
وترك المنزل ورحل
وكانت ستذهب الي الغرفة لتراضي ريم لكن فجأة يرن جرس المنزل
ففتحت هيام الباب فكانت جارتها الشيماء
هيام " اهلا بيكي يا شيماء"
شيماء " مفيش داعي تمثلي اننا اصحاب انا ماصدقت جوزك خرج ياختي "
هيام " عايزة ايه يا شيماء مش كفاية الي بتاخديه مني كل شهر مش اديتك الشهر ده حقك بزيادة
عايزة ايه دلوقتي ؟"
شيماء " والله يختي ماكفوني انا عايزة كمان 500 ج غير بتوع الشهر "
هيام " امشي من هنا ومفيش حاجة من دي هتاخديها " 
شيماء " ماشي اقفلي الباب بس ابقي عارفة اول ماتقفلي هفضحك وهفضح سرك في كل مكان "
هيام بخوف " خلاص خلاص اسكتي هديكي الي تعوزيه بس اقفلي بقك"
----------------------
من يوم شمسه ما غابت عني عيني ما شافت نوم بمشي وبرجع نفس مكاني مهما بلف وادور
إحساس بالعجز بيخنقني متكتف مسجون زي الطير اللي بيتمنى يطير بجناح مكسور
كل حاجة بينا لسه بتفكرني بيه ضحكتة اللي فوق شفايفه وسلام ايديه
فاكر الكلام اللي قولته ليه والشوق في عنيه كل حاجة بينا لسه بتفكرني بيه ضحكتة اللي فوق شفايفه وسلام
اه مش عارف أعيش من بعده أنا مش عارف أموت والناس حواليا بتتكلم وانا مش سامع صوت
زي ما أكون تمثال من شمع تشوفه تقول إنسان ممكن تبقى ملامحة بتضحك ومن جواه بيموت تعبان
كل حاجة بينا لسه بتفكرني بيه ضحكته إللي فوق شفايفه وسلام إيديه
فاكر الكلام إلي قولته ليه والشوق في عنيه
/،،/،،،/،،،،/،،،/،،،،//،،،،،/
رأيكم في الحلقة الاولي ؟؟ 
ايه هو سر هيام ؟؟ 
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ѕєη∂яєℓα
كبار الشخصيات VIP
كبار الشخصيات VIP
ѕєη∂яєℓα


مسآهمـآتــيً $ : : 2334
عُمّرـيً * : : 20
تقييمــيً % : : 42332
سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 331
أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 01/02/2015

رواية "الزواج الممنوع" Empty
مُساهمةموضوع: رد: رواية "الزواج الممنوع"   رواية "الزواج الممنوع" Empty12/11/2015, 10:33 pm

وينكم بنات :/ 
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ѕєη∂яєℓα
كبار الشخصيات VIP
كبار الشخصيات VIP
ѕєη∂яєℓα


مسآهمـآتــيً $ : : 2334
عُمّرـيً * : : 20
تقييمــيً % : : 42332
سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 331
أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 01/02/2015

رواية "الزواج الممنوع" Empty
مُساهمةموضوع: رد: رواية "الزواج الممنوع"   رواية "الزواج الممنوع" Empty13/11/2015, 2:26 pm

رواية "الزواج الممنوع" Damon-damon-salvatore-elena-elena-gilbert-ian-somerhalder-love-Favim.com-89853


الفصل الاول . الحلقة الثانية . من رواية " الزواج الممنوع" 

" مسابقة الركض "

ورحلت السيدة الشيماء من المنزل وفي غرفة ريم كانت 
تجلس تبكي بحرارة وتصرخ " هتجوز ويليام ولن يتدخل احد

في حياتي او مستقبلي او زواجي ابدا 
" فدخلت عليها والدتها هيام وهي حزينة علي وضعها وجلست بجانبها
ووضعت يدها علي شعرها بحزن وهي تقول 
" لما ولدتك قسمت اني مش هخليكي تنزلي دمعة طول حياتك بعد 

فقدان اخوكي الكبيرارجوكي متعيطش يابنتي :) ابتسمي وحتي لو اجوزتي غصب
 عنك خليكي قوية دايما ومتخافيش مش هخلي سليم يجوزك غصب عنك متقلقيش"

فنهضت ريم ومسحت دموعها بوشاحها الابيض وقالت

 " شكرا ياماما بكلامك خليتيني اقوي شوية :") " فخرجت هيام لتكمل عملها بالمطبخ

واخذت ريم الهاتف واتصلت علي ويليام قائلة بنبرة حزن " ويليام ... 

لازم تخبطني من بابا انهاردة ولما تكون حالتك المادية كويسة نتجوز  ارجوك لازم تيجي انهاردة

عشان بابا عاوز يجوزني بالععافية لاي حد " فقال ويليام بغضب "
 لكن انا قلتلك ميت مرة باباكي

 مش هيوافق بيا لو انا اتقدمت ليكي وانا مش جاهز .. 
من الاحسن كدة كل واحد يروح لحاله يا ريم " ريم

 " انت بتقول ايه والحب الي بينا ؟ والذكريات كل ده ايه؟
 ولا كل ده كنت بتكذب عليا يا ويليام ؟ "

ويليام بسخرية " يابنتي انتي فاكرة ان الي كان بينا حب ؟ احنا كنا بنتسلي يا حبيبتي قال حب ! " 

وغلق الهاتف بوجهها رمت ريم الهاتف  علي الارض بقوة وكانت منهارة وبدأت تبكي جدا وهي حتي الان لم تستوعب الامر

وفي مكان عمل السيد سليم كان يجلس فنادي نائبه ( جون ) وقال له " انهاردة فيه مسابقة في حديقة البيت اعمل التجهيزات انت وبقيت 

العمال المسابقة هتكون مسابقة جري اسرع واحد هيكون بيجري هجوزو بنتي ريم "

جون " حاضر ياعمي " وذهب جون ليحضر للمسابقة وفي منزل السيد سليم سمعت هيام صوت موسيقي وعمال في الخارج في الحديقة

فخرجت فرأتهم يعمولن فذهبت هيام لتسأل جون قائلة " في ايه يا جون ايه الي بيصحل ؟ " جون " السيد سليم 

طلب مني اعمل تجهيزات لمسابقة جري اسرع واحد اي الي هيفوز هيتجوز ريم " هيام بصدمة " بتتكلم بجد ؟ " وذهبت

وهي مصدومة من تصرف سليم ! كيف يفعل هذا بإبنته الوحيدة 

واثناء عمل جون يرن هاتفه وكانت المتصلة اميرة 

جون " ايوة يا ماما في ايه ؟ " اميرة " انت بردو
لسة بتروح الشغل ده مش قلتلك متشتغلش عن الناس دي "

جون " ياماما والله الجون جميل ومريح وكمان المرتب عالي
 نفسي اعرف ليه مش عيزاني اشتغل عند الناس دي ! فيه ايه "

اميرة بتوتر " لا ولا حاجة يا جون اعمل الي تعووزو .. بس وانت راجع البيت 
انهاردة هات حلويات من المحل عشان عندنا ضيوف انهاردة "
جون " انا ممكن اتأخر انهاردة عشان في مسابقة وتحضيرات وحاجات يعني ش
غل زيادة المهم ابعتي خان يجيب الحلويات عشان انا مشغولة

انهاردة معلشي يا ماما " اميرة " ماشي يا جون مع السلامة يا حبيبي ^^ "

وفي المنزل دخلت هيام علي غرفة ريم رأتها مرتدية اجمل الملابس ومتزينة لكن وجهها البريء حزين

هيام " انتي بتلبسي ليه ؟ " ريم بحزن ويئس " خلاص ياماما انا سمعت كلامك وعرفت العمال بيعملوا ايه عشان كدة انا بجهز "

هيام " وانتي فاكرة اني هسيبك تتجوزي حد مش بتحبيه عادي كدة ؟ "

ريم " ماما انا عايزة اتجوز الي بابا يجيبو مش هاممني عادي " هيام " طب وويليام ؟ " ريم
 " متقوليش اسمه تاني لوسمحتي "

هيام " ايه الي حصل يابنتي لو ويليام زعلك ده انا اقتله ! "
 ريم " لا مفيش حاجة بس انا هطيع بابا فيها حاجة ؟ "

هيام " لكـ " ريم تقاطعها " خلاص ياماما معلشي 
اقفلي الموضوع دلوقتي ممكنتخرجي لو سمحتي عشان اعرف اجهز نفسي"
فحتضنت هيام إبنتها بقوة وخرجت 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
مش جديد عليك جمالك الجمال ده جديد عليا شفت روحى محتجالك قولت يا ريت تبقى ليا قلب:

شفت اجمل صورة كاملة مش بقولهالك ما مش جديد عليك جمالك الجمال ده جديد  :مريم2:
هى امنية فى خيالى نفسى ترضى تحققهالى  مش جديد عليك جمالك الجمال ده جديد عليا قلب:

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

وبعد وقت يدخل سليم المنزل فتقابله هيام بحزن فيقول
 لها "ختي ادويتك ؟ " ( ادوية لمرض نفسي عندما فقدت ابنها الوحيد اصبحت مريضة

نفسيا ) هيام " ايوة .. دلوقتي عملت الي نفسك فيه وجوزت بنتك غضب عنها ارتحت كدة صح ؟ "

سليم " لو سمحتي منتكلمش في الموضوع ده دلوقتي احسن ادخلي البسي يلا عشان المسابقة هتبدأ كمان شوية "

ودخل سليم غرفة ريم وقال " جهزتي ؟ " ريم بحزن " ايوة يا بابا " سليم " طب كويس يلا تعالي معايا عشن المسابقة هتبدأ ..

انا عن نفسي اتمني جون هو الي يكسب في المسابقة لانو طيب جدا وانا بحبو جدا ومن افضل العاملين عندي"

وخرجت هيام وسليم وريم الي الحديقة وعندما رأها جون اعجب 
بها كثيرا وكان عنده حماس ان يكسب للزواج بها

وبدأت المسابقة ووليد يسبق جون كثيرا لكن جون يحاول الوصول بسرعة وريم تتابع 
المسابقة لكن لا يهمها من سيفوز اي كانت حزينة كثيرا

وكلما تتذكر ويليام كانت تغضب وهاهو جون يسبق وليد
 ( احدي المتسابقين ) فوقع جون وهو يركض بسرعة ونزفت يده اليمنة لكنه لم يستسلم

واكمل ركض وووفاز جوون في المسابقة وكانت الساعة 11 مساءا .

هل سيتزوج جون من ريم ؟؟ وهل ستوافق اميرة علي هذا ؟؟ 

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ѕєη∂яєℓα
كبار الشخصيات VIP
كبار الشخصيات VIP
ѕєη∂яєℓα


مسآهمـآتــيً $ : : 2334
عُمّرـيً * : : 20
تقييمــيً % : : 42332
سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 331
أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 01/02/2015

رواية "الزواج الممنوع" Empty
مُساهمةموضوع: رد: رواية "الزواج الممنوع"   رواية "الزواج الممنوع" Empty14/11/2015, 9:56 pm

رواية "الزواج الممنوع" Large
الفصل الاول . الحلقة الثالثة . من رواية " الزواج الممنوع " 
هذه الحلقة باللغة العربية 
" الارواح تلتقي بعكاس افعالها"
الحاكم " وفاز جون في مسابقة الركش" فتعالت الاغاني والفرحة في كل مكان لكن ريم
كانت تدفن بداخلها الحزن وتحاول اظهار الفرحة امام الناس اتفق جون هو والسيد سليم علي انه سيأخذ
والدته ويأتي لطلب بد ريم ( اميرة زوجها متوفي وجثته غير موجودة والسبب مجهول )
وفي منزل جون كان جون يصرخ بذهول ويقول " لما لا تريديني ان اتزوج ريم ؟؟ فهي فتاة جميلة وإبنة سيدي
لماذا دائما تحاولين منعي من اقترابي لهذه العائلة لما ؟ " اميرة " ارجوك استمع لي يا جون انت لا يمكنك الزواج من هذه الفتاة ابدا "
جون " لا ساتزوج بها .. لكن اذا قلتي لي سببا مقنعا فلن أتزوج بها " اميرة بنفاذ صبر " هل احببتها ؟ " جون بثقة " نعم ماذا في ذلك ؟ "
اميرة " لا لا يمكنك ان تحبها ارجوك يا جون ارجع الي صوابك ولا تتزوج بها " جون بغضب " بل انتي ارجعي الي صوابك ياامي منذ ان عملت 
عند السيد سليم وانتي تسأليني هل قال لك احدا شيء وتقولين لا تعمل عنده لا تتزوج لا لا لا مااذا لقد مللت من تحكمك بي انا سأتزوج بها
وان لم تأتي معي فسأذهب انا واخي خان واختي ياسمين ونذهب او بمفردي لا يهمني " وتركها وذهب وبسرعة تأتي ياسمين
وتقول بخوف وحزن " هل حقا جون سيتزوج ؟ " اميرة بغضب " نعم " ياسمين في نفسها ( اوه يا إلاهي جون سيتزوج لا لا
لن اجعله يتزوج انه حبي الاول والاخير كيف سأفرط به ؟ لن اجعل ريم تأخذه مني هكذا بسهولة ابدا )
وفي منزل ريم كانت ريم نائمة علي السرير ودموعها علي الوسادة اكثر من مياه نهر النيل .. وكانت تريد الانتقام من ويليام وتخطط
وفي منزل اميرة كانت تجلس في غرفتها تمسك تسجيل مكتوب عليه " وصيتي لأميرة " فوضعت اميرة التسجيل لتسمعه
وكان مابه حديث السيد امين وكانت ياسمين ذاهبة لتتحدث مع السيدة اميرة بامر وقبل ان تدخل سمعت التسجيل
" هذه وصيتي الي السيدة اميرة من السيد امين اتمني منكي يا اميرة جدا ان ترجعي جون الي عائلته الحقيقية ! لا يمكنك
ان تخفيه طوال حياتك هكذا والا في النهاية ستخسرين الكثير .. بالمناسبة هذا عنوان منزلي القديم _______ اعطيه لياسمين
وخان ليأخذو المنزل لهم وبهذا المنزل وصيتي لولدي خان وابنتي ياسمين ارجوكي لتنفذي وصيتي حتي اكون مرتاح في تربتي " 
وانتهي التسجيل وكانت ياسمين تقف مذهولة مما سمعت ! وتقول في نفسها " ماذا ؟ جون ليس ابن اميرة ؟ اذا ابن من ؟ ولما ابي كان
يخبيء هذا السر عني انا وخان ؟ !! " من ثم صمتت قليلا وقالت بخبث " لكن هذا سيكون سلاحي ضد جون " وذهبت ولم تذهب لأميرة
قالت اميرة بعدما سمعت الوصية " اعتذر ياابي لن اسطيع ان انفذ وصيتك فأنت حاولت الكثير عندما كنت علي قيد الحياة والان لا يمكنك فهذا
يعتبر إبني انا فالأم هي من ربت ليست من ولدت ! " ونهضت من علي الكرسي وكانت تمشي طرقة المنزل وكانت هناك صورة اميرة مرسومة 
علي الحائط فجأة شعرت اميرة بالدوار فنظرت علي الصورة فرأت الاميرة تقف امامها بوجه فريت له اذنان كبيرة وعينان حمراويتان ومخيف جدا
فبدأت اميرة بالصراخ فأغمضت عيناها وفتحتها مجددا فلم تري شيئا امامها والصورة علي الحائط كما هي وفجأ فقدت وعيها 
وكان خان في غرفة قريبة من طرقة المنزل فسمع صراخ اميرة فخرج بسرعة ورأها علي الارض فحملها بسرعة واتصل بالطبيب
فقال الطبيب ان ضغطها ارتفع لا اكثر ولا شيء يدعي للقلق ففرح خان كثيرا فأميرة مثل والدته بعدما ماتت والدته عندما كان في صغره
وقال " الحمد الله " واتصل علي جون الذي كان في حديقة المنزل الخلفية لا يعلم شيئا جون " مرحبا خان ماذا هناك ؟ " خان " ان والدتك
اي السيدة اميرة فقدت وعيها واتصلت بالطبيب والطبيب قال لا يوجد شيء يدعي للقلق حببت ان اقول لك حتي ترجع لتراك امامها عندما تستيقظ
جون بخوف " ماذا ؟ .. حسنا انا أتي الان لكن لما لم أري الطبيب ؟ " خان " ربما دخل من الحديقة الامامية " جون " حسنا " وغلق الهاتف 
وذهب بسرعة الي والدتها وعندما استيقظت بعد دقائق كانت تري دخان كثير حولها وعفاريت ! وبدأت بالصراخ
جون بحوف" امي امي ماذا هناك لما تصرخين ؟ هل انتي بخير ؟ " وكان خان خائف كثيرا وكانت اميرة لا تري احدا في الغرفة غير خان
وتري مكان جون دخان ! اميرة بصراخ " اين جون اين ولدي اين جوون ؟ " 
رأيكم في الحلقة ؟ كيف ستنتقم ريم من ويليام ؟ ماذا يحدث لأميرة ؟ وكيف ستفرق ياسمين بين جون وريم ؟
وهل سيتم الزواج ام لا ؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ѕєη∂яєℓα
كبار الشخصيات VIP
كبار الشخصيات VIP
ѕєη∂яєℓα


مسآهمـآتــيً $ : : 2334
عُمّرـيً * : : 20
تقييمــيً % : : 42332
سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 331
أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 01/02/2015

رواية "الزواج الممنوع" Empty
مُساهمةموضوع: رد: رواية "الزواج الممنوع"   رواية "الزواج الممنوع" Empty14/11/2015, 10:06 pm

رواية "الزواج الممنوع" Tumblr_lojampcmY01qmlof6o1_500
رواية "الزواج الممنوع"
شخصيات جديدة
رواية "الزواج الممنوع" Klaus-the-vampire-diaries-tvd-Favim.com-370931_large
شاهيد 
شخصية طيبة جدا يعاني من فقدان الاخت .. في حادث سير ويعاني من اكتئاب شديد
رواية "الزواج الممنوع" 13579611671
سندي 
لها دور مهم جدا في الرواية 
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ѕєη∂яєℓα
كبار الشخصيات VIP
كبار الشخصيات VIP
ѕєη∂яєℓα


مسآهمـآتــيً $ : : 2334
عُمّرـيً * : : 20
تقييمــيً % : : 42332
سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 331
أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 01/02/2015

رواية "الزواج الممنوع" Empty
مُساهمةموضوع: رد: رواية "الزواج الممنوع"   رواية "الزواج الممنوع" Empty15/11/2015, 8:35 pm

رواية "الزواج الممنوع" Tumblr_ld6gugyenO1qealwto1_400
الفصل الاول . الحلقة الرابعة . رواية " الزواج الممنوع "
جون بخوف " امي ماذا بكي يا امي ؟ .. انا امامك اهدئي ! " وفجأة تستيقظ اميرة من علي الكرسي عندما كانت
تستمع للتسجيل اميرة بفزع " جون " وقالت في نفسها ( مامعني هذا الكابوس لما لم استطع رؤية جون ! )
وفي غرفة ياسمين كانت تجلس علي الكرسي وهي تفكر في الموضوع وتحدث نفسها ( لا لن اقول اي شيء لأحد
حتي اعرف كل شيء كامل ومن هي والدة جون الحقيقية ) وفي صباح اليوم التالي
كان جون يجهز للذهاب لطلب يد ريم وسيأخذ خان معه وفجأة تأتي ياسمين وتقول بتدخل " وانا ايضا سأأتي معكم "
جون بدون رضا " حسنا لتأتي " ياسمين " الن تأتي امي ايضا ؟ " جون " هي لا تريد ان تأتي اذا لتكن علي راحتها "
وذهبوا في طريقهم لمنزل ريم .. وفي منزل ريم كانت تستعد ريم لتقابل عائلة جون وكانت لا تستطيع الضحك 
في الماضي كانت تضحك وتملأ المنزل مرح وسعادة لكن الان تغير الوضع كثيرا .. وكانت والدتها تنظر لها
عن بعد بحزن وتقول ( لا تقلقي يا إبنتي لن اتركك لأحد لا تحبيه بهذه السهولة ) وبعد مرور وقت قليل
رن الجرس وفتحت هيام وليم الباب واستقبلوا جون وخان وياسمين وجلسوا هيام " مرحبا انرتم المنزل سأذهب
لاحضر ريم " وذهبت هيام وقال سليم بتعجب " لكن اين والدتك يا عزيزي ! " جون " والدتـ" ويقاطعه جرس المنزل
فذهب سليم ليفتح الباب وكانت المفاجأة ان اميرة هي من علي الباب فنهض جون بتعجب وقال " امي ! " اميرة بإبتسامة خفيفة
" وهل تعتقد انني يمكنني ان اترك ابني الوحيد يوم زواجه ؟ " ودخلت وجلست بجانب جون وكلمات التسجيل تتردد بأذنها
وكانت تتخيل ريم وجون يتزوجان وليلة الدخلة وكانت تقول في نفسها " لا يعقل الاخوات يتزوجان انه زواج محرم "
وتقطع تفكيرها قدوم ريم وعندما أتت ورفعت ريم رأسها رآها جون جيدا فكانت اجمل عندما رآها عن بعد وزاد اعجابه
بها كثيرا فجلست ريم علي الكرسي وهي تحاول الابتسام لتخبئة الحزن فنظرت ياسمين لوجهها الحزين وكانت متعجبة
لحزنها ! لما حزينة في هذا الوقت !! فقالت " ماذا بكي يا ريم ! " فنظرت ريم وابتسمت بسرعة وقالت " لا شيء ! "
وبدأ الجميع باالتفاق وحدد يوم الزواج الشهر القادم والخطوبة الاسبوع القادم ومر اليوم علي خير وفي اليوم التالي
في منزل جون كان جون في غرفته يمسك المسدس ويضع به رصاصات فشينك فقط للتدريب في العمل 
وكانت ياسمين تشاهده وبيدها كيس وعندما خرج دخلت ياسمين الغرفة بسرعة وبدلت الرصاصات برصاص حقيقي
وخرجت بسرعة 
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sebastian !
كبار الشخصيات VIP
كبار الشخصيات VIP
sebastian !


مسآهمـآتــيً $ : : 2476
عُمّرـيً * : : 23
تقييمــيً % : : 45707
سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 622
أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 02/08/2013

رواية "الزواج الممنوع" Empty
مُساهمةموضوع: رد: رواية "الزواج الممنوع"   رواية "الزواج الممنوع" Empty17/11/2015, 8:03 pm

اسغفر الله اتقي ربك وش ذا الزواج الممنوع 
استغفري ربك ، مفروض مواضيع زي كذا تنقفل ترى
فيه صغار بالمنتدى تتاثر عقولهم غير كذا ذا شي حرام الي انتي تكتبينه 
 .. ارجوا اغلاق الموضوع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ѕєη∂яєℓα
كبار الشخصيات VIP
كبار الشخصيات VIP
ѕєη∂яєℓα


مسآهمـآتــيً $ : : 2334
عُمّرـيً * : : 20
تقييمــيً % : : 42332
سُمّعتــيً بالمّنتـدىً : : 331
أنضمآمـيً للمنتـدىً : : 01/02/2015

رواية "الزواج الممنوع" Empty
مُساهمةموضوع: رد: رواية "الزواج الممنوع"   رواية "الزواج الممنوع" Empty18/11/2015, 9:30 pm

يووناآ هيمي ~ كتب:
اسغفر الله اتقي ربك وش ذا الزواج الممنوع 
استغفري ربك ، مفروض مواضيع زي كذا تنقفل ترى
فيه صغار بالمنتدى تتاثر عقولهم غير كذا ذا شي حرام الي انتي تكتبينه 
 .. ارجوا اغلاق الموضوع
انتي ماقريتي الصقة عشان تقوليلي حرام ولا لا ثانيا حتي لو قريتي الرواية مفيهاش حاجة غلط !! مجرد الزمن لف والاخوات هيتزووجوا 
بس هو مش هيلمسها بس انا لسة مكملتش عشان تحكمي وصالا في النهاية هيتضح عشان غير العنوان ومش هيكون زواج ممنوع == بس العنوان
لشد الانتباه بس بلاش فتي ياختي ==
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
رواية "الزواج الممنوع"
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» رواية عندما عبرو حدود الظلام رواية راااااااااااااائعة بكل ماتعنيه الكلمة
» اجــــــــــــمل رواية للكاتبة peahn شاملة وكاملة **رومنسية اكشن حزن **رواية جريــــــــــــــــــــــــــــمة حـــــــــــــــــب**
» رواية السبع كلاب و ابن المدير زيادة ( رواية كوميدية )
» رواية صراع الابيض والاسود....(رواية انمي منقولة )
» صور سمر في العشق الممنوع

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
*ღ منتديات احلى بنات للبنات فقط ღ*  :: ~►♥ اقـسـام الـعـبـر ♥◄~ :: أقلام أحلـى بنات ☁.-
انتقل الى: